John Winchester's Journal - 1991

13. ledna 2013 v 12:16 | Syd |  John Winchester's Journal

1991




Mooney, posvátná formule Cherokeeů: Když si šaman přeje zničit život někoho jiného, ať už pro vlastní účely nebo za úplatu, skryje se v blízkosti stezky, po které oběť pravděpodobně projde. Když se odsouzený člověk objeví, šaman čeká, až odejde, a pak ho tajně sleduje, dokud se mu nenaskytne šance plivnout na zem.

Dojde až k místu, kde šaman konec hole, který je navlhčený slinami oběti, posype prachem. To, že má u sebe sliny jiného člověka, mu dává moc nad životem dotyčného. O mnoha nemocích říkají doktoři, že na pacienta někdo "plivl ´špatnou slinu"´ a použil ji, aby na těle nemocného mohl pěstovat rostliny nebo chovat zvířata. V milostných kouzlech má milenec vždy - obrazně řečeno - ´sliny´ od dívky, aby si ji naklonil. Stejný princip se nachází i v evropské lidové medicíně.

Šaman pak dá hlínu na navlhčené stonky Kanesa'la * nebo divokého pastináku. Jedovaté rostliny mají značný význam v obřadech o životě. Dále přidá sedm žížal, které jsou rozetřeny do pasty, a několik třísek ze stromu, který byl zasažen bleskem. Myšlenka s červy není zcela jasná, ale předpokládá se, že by mohli pohltit duši oběti - stejně jako se žížaly krmí na mrtvých tělech. Nebo si možná mysleli, že by mohli vyhrabat hrob pro duši, kterou šaman odsoudí. V jiných obdobných případech se špína namaže na vosu nebo je bodavý mravenec pohřben stejným způsobem jako zabitá duše, neboť se říká, že mohou zabít silnější hmyz díky svým jedovatým žihadlům nebo kusadlům. Dřevo ze stromu, který byl zasažen bleskem, má také silný význam pro zlá i dobrá kouzla a je používáno v mnoha různých formulích.

Když šaman všechno připraví, jde do lesa ke stromu, který byl zasažen bleskem. U kořenů vykope díru, na jejíž dno položí velký žlutý kámen. Pak tam dá všechno ostatní spolu se sedmi žlutými oblázky, zasype to hlínou a nakonec na tom místě založí oheň, aby zničil všechny stopy své práce. Žluté kameny jsou pravděpodobně zvoleny jako nejlepší náhražka černých kamenů, které se ne vždy dají snadno sehnat. Vzorec uvádí "černý kámen. Černá je symbolem smrti, zatímco žlutá znázorňuje potíže. Šaman i jeho zaměstnavatel drží půst až do konce obřadu.

Pokud ceremonie byla řádně provedena, oběť zmodrá, což znamená, že cítí účinky kouzla, a pokud je šaman silný, duše oběti se začne scvrkávat a zmenšovat a dotyčný je do sedmi dnů mrtvý.


3. ledna

Včera se stalo něco nového. Odstranil jsem hnízdo succubů - alespoň všechno nasvědčuje tomu, že to byli succubové. Sexuálně draví, nenasytní démoni. Mohli změnit svůj vzhled, všichni se změnili a v jeden okamžik vypadali jako Mary. Bože, pomoz mi, byl jsem tak slabý. Bylo to, jako kdyby byla znovu z masa a kostí, a na chvíli jsem byl o tom skutečně přesvědčen. A pak, když se mi zase srovnaly myšlenky, jsem je zabil. Každého z nich. Chtěl jsem tady chvíli zůstat, ale myslím, že se budeme muset zase vydat na cestu. Zůstaneme na západě. Možná Nové Mexico, takže bychom byli blízko Daniela. Tolik se toho od něj vždycky naučím, ačkoliv jsem ještě nikdy neviděl žádného upíra.

Succubové existují ve všech světových mytologiích. Židovsko-křesťanská verze má ženy-démony, kteří sklízejí sperma. Incubové (mužské verze) pak oplodňují ženy s dětmi, které se nechají snadněji posednout démonem - nebo je více pravděpodobné, že se z nich stanou čarodějnice. Když se dítě narodilo s vrozenou vadou, bylo to přiřčeno incubovi. Paralelní evropská tradice mluví o bytosti, která v noci sedne na spáče a částečně ho dusí a zároveň způsobuje sexuální sny. V knize Zohar ** jsou jmenováni čtyři succubové - Naamah, Lilith, Elsheth Zenunim a Agrat Bat Mahlat. Naamah byl považován za vynálezce věštění a v některých tradicích to je patron hudby.

V některých hebrejských mýtech jsou incubové a succubové obecně nazýváni lilin a lilith. Říká se, že to jsou děti Lilith a každý den jich sto zemře, protože se nevrátila zpátky k Adamovi. Mohou se živit dětmi - chlapci, dokud v osmi dnech nejsou obřezáni, a dívkami do dvaceti dnů po jejich narození. Ale také napadají ženy a způsobují jim neplodnost a komplikovaný porod nebo potrat. Muži se stávají obětmi tak, že lilith v noci od nich získávají semeno a tím vytvoří více démonických dětí.

Amulet s iniciály Tří králů - Kašpara, Melichara a Baltazara - má prý chránit děti před lilin i lilith.

Další tradice patří k řecké "kudlance" (empusa), která napadá cestovatele a odčerpává jim životní sílu prostřednictvím pohlavního styku, a také k turecké Al Basti (která také unáší koně). Martin Luther píše o Meluzíně jako o succubovi, ale nezdá se, že by zapadala do téhle formy. Meluzína je spíš jako siréna, selkie nebo kitsune ***.

Succubové, které jsem zabil, mluvili o nějakých plánech, co mají pro Winchestery. Řekl bych, že je budou muset zrušit.


24. ledna


Deanovi je dnes dvanáct. Škola mu znova začala, ale my se zase stěhujeme. Další týden budou Winchesterové obyvateli Albuquerque. Z Deana bude normální žák šesté třídy nejméně dalších pár měsíců. Dokonce mluvil o tom, že chce letos na jaře začít hrát baseball, ale nejsem si jistý, jestli to myslí vážně. Myslím, že to má z mých podnětů - mluví o každodenních věcech, když se nás snažím udržet na jednom místě. Pak, když jsme zase na cestě, všechno, o čem mluví, je jen lov.


17. března


Minulý týden hrál Sammy ve školní hře sluneční paprsek a já zabil démona, který posedl tělo staré ženy. Věděl něco o succubech, myslím. Jsme sledováni. Nebo nejsme? Jsem pořád paranoidní? Mám všechny důvody být, ale je tu pořád něco, před čím je musím chránit. Chlapcům se daří dobře. Sammy mluví o tom, že příští měsíc bude pracovat na vědeckém projektu. Opravdu přilnul ke své učitelce, slečně Lyleové, a ona ho povzbuzuje. Chytrý kluk, Sammy. Dneska bylo teplo a kluci si venku kopali míčem. To je jedna z pěkných věcí na Albuquerque. Vzal jsem jednu práci. Je to dobrý pocit mít zase pravidelnou pracovní dobu. Část mě to potřebuje. Myslel jsem, že bych se vrátil zase k soustružení, ale nebylo to ono. Myslím, že v Lawrence zemřelo mnoho věcí - a tohle byla jedna z nich.



1. dubna


Pondělí. Odešel jsem z další práce a můj mladší syn byl téměř unesen nějakým démonem. Sammy se kvalifikoval ve Vědecké soutěži v Novém Mexicu a jeho učitelka, slečna Lyleová, řekla, že ho tam odveze. Už ho brala někam jinam. Nevím kam, ale chytil jsem ji na křižovatce. Byla by mě zabila a Sammyho odvedla, ale přišel Dean. Nemám slov, jak moc jsem na něj hrdý. Jeho bratr byl pod nějakým druhem kouzla a po mně šlo obří monstrum vyrobené z částí vlaku. A on byl natolik duchapřítomný, že vzal tenhle deník a přečetl z něj vymítání. Dnes jsem málem ztratil oba své chlapce. Slečna Lyleová - nebo ta věc si říkala slečna Lyleová - na něco Sammyho chtěla. Připomnělo mi to příběh o succubech, kteří unášeli nebo zabíjeli děti. A jestli mám být k sobě upřímný, musím přiznat, že jsem celou cestu přemýšlel: příběhy také říkají, že si succubové přicházejí pro děti, kteří zplodili incubové. Což je směšné.

Pořád nevím, co slečna Lyleová chtěla. Jen řekla, že je Sam zvláštní.

Jsme zase na cestě. Jak mám Sammymu vysvětlit, že se nevrátíme zpátky do školy? Jak mám vysvětit slečnu Lyleovou?

Na začátek toho všeho jsem musel dát Sammymu ostrou přednášku, aby nemluvil s cizími lidmi. Když jsem po telefonu mluvil s Bobbym, vystoupil z auta a šel k černému Cadillacu. Přečetl jsem mu o výtržnostech a Deanovi taky, protože dovolil, aby se to stalo. Jeho práce je dávat pozor na Sammyho. Všechno, co Sammy řekl, bylo, že ten chlap chtěl vědět, kam jedeme.



7. dubna


V Sioux Falls jsme se setkali s Bobbym - chlapci taky, protože už pro ně není bezpečné, aby zůstávali v Albuquerque. Jen já a Bobby jsme rozebírali to, co se stalo se slečnou Lyleovou a tím dalším. Bobby si myslí, že jsem blázen, a nechce věřit, že démoni skutečně existují, a nebojí se mi to říct. Pravděpodobně má pravdu. Ale slečna Lyleová měla všechny známky démona. A pokud jsou démoni, je i peklo. A pokud je peklo, je i Satan, což znamená, že je i Bůh, správně? Nemohu věřit v jedno, pokud to znamená, že musím věřit v ostatní. Jenom Bobby říká, že nikdy nenarazil na démona, který by spatřil Ďábla. Většina démonů zřejmě ani nevěří, že existuje. Způsob, jakým to Bobby podal, říká, že jsou démoni jako my - pokud jde o víru. Já to tak nevidím. Pokud démoni existují, nejsou v ničem jako my.

Ale řekl bych, že si myslím, že existují. A myslím, že slečna Lyleová byla jedním z nich. Byl jsem s ní v posteli... s tou věcí... a byl to démon. Nechal jsem se díky ní odvést od úkolu. Nechal jsem se svést. Dovolil jsem jí, aby mě přesvědčila, že to všechno může být zase normální. A byla to jen taktika. Něco ode mě chtěla a myslela si, že ví, jak to ode mě získat.

A skoro měla pravdu. Byl jsem osamělý od té doby, co Mary... Chtěl jsem dotek. Jen kontakt. A když se za tím ohlédnu, dělá se mi špatně.

Přečetl jsem si z Bobbyho knihovny o křižovatkách. Byla tam téměř univerzální magická tradice, že křižovatky jsou brány mezi světy. Robert Johnson: "Šel jsem na křižovatku a snažil se vybrat si cestu." A pak taky píše: "Pekelný pes mi je na stopě." Přemýšlím, jestli něco věděl... je spousta příběhů, že prodal duši Ďáblu, ale lidé to říkali o muzikantech už od středověku. Další středověká poznámka: zločinci a sebevrazi byli pohřbíváni na křižovatkách. Byly to oběti duchům, kteří používali tyto brány?

Papa Legba je v magii voodoo na křižovatkách loa. Za ním můžete jít, když chcete mluvit s iwa, bohy (návrat k tradicím Yoruba). Je to něco jako vrátný, snad průvodce duší - jako Eshu (někdy nazývaný Ellegua v Yoruba / Lukumi, později Exu v brazilské lidové magii). Eshu je patronem cestovatelů, bůh křižovatek. Je to také šprýmař, někdy krutý. Oba - Eshu i Papa Legba - musí být první duchové, kterých se dovoláváte, pokud chcete provádět nějaký magický rituál nebo věštění. Jeho symbol se nazývá veve:


Veve se napíše na podlahu v nějakém druhu prášku. Může to být cokoliv - od mouky po střelný prach - v závislosti na obřadu. Tradice hoodoo předepisuje určité akce na rozcestí, aby se získaly dary v hudbě, lásce nebo moci. Nebo pro peníze.


18. dubna


Minulou noc jsem se byl podívat za Silasem. Je to Bobbyho starý přítel - nějaký druh věštce, který prodává pneumatiky. Šel jsem k němu domů a jeho dcera mi řekla, že je v komatu... od loňského 2. listopadu - sedmé výročí, kdy Mary zemřela. Když jsem šel za ním do nemocnice, probral se na tak dlouho, aby mi stihl říct pár věcí, které jsem nechtěl slyšet.

První - myslí si, že je Sammy něčím zvláštní.

Druhá - Dean a já musíme být připravení "na to, co přijde".

Pak upadl zase do bezvědomí. Co to má k čertu znamenat? Proč Sammy? Co s tím má co společného? A co se blíží? Silas už víc říct nemohl nebo nechtěl. Řekl, že jsem ho probral z kómatu, a pak do něj znovu upadl.

Zítra nechám Sammyho s Bobbym, takže můžu vzít Deana na lov jelenů. Není sice sezóna a v Dakotě moc jelenů není, ale Dean musí stisknout spoušť, zvyšuje to jeho bystrost. Také musím myslet na Sammyho. Proč o něj měla slečna Lyleová zájem?

Více z voodoo. Kněz se nazývá houngan (muž) nebo mambo (žena). Potřebujete je, abyste si promluvili s loa, který se také nazývá orisha (loa je také znám jako iwa - terminologie z Afriky a z Nového Světa se volně namíchaly). Říká se, že orisha jsou bytosti, které se projevují aspekty přirozeného světa a aspekty bezejmenného boha. Takže v sobě spojují fyzický svět se světem duchů. Bokor je kouzelník - kněz, který může věštit, dělat seance i černou magii. Obvykle se nechávají najímat. Bobby říká, že se nechají najímat oba - houngan i bokor. Ale bokor je ten, který umí vytvořit zombie.

Ogun je loa (nebo možná iwa nebo orisha?) železa, kováren, myslivosti, ohně atd. Je to bojovník. Jeho veve:


Slyšel jsem o magické zbrani. Vypráví se, že Samuel Colt jednu halloweenskou noc vyrobil zbraň a třináct nábojů, které mohou zabít cokoliv. Přemýšlím, jestli ta zbraň existuje nebo jestli to je jen legenda. A pokud existuje, zajímalo by mě, kde je... Ogun by to mohl vědět. Zítra, až se s Deanem vrátím z lovu, bude čas se ho zeptat. Mám jít do New Orleans? Tam dole musí být nějaký bokor, který by udělal lovci laskavost.

Další veve:


Baron Samedi, loa mrtvých, stojí na křižovatce. Také loa sexu, známý pro své hrubé choutky. Eros a Thanatos, vše v jednom, oblečený v obleku a klobouku. Pokud si s ním chcete promluvit, přineste spoustu chlastu a tabáku.

Maman Brigitte, manželka Barona Samedi, vulgární jako její manžel, k pití má ráda pálivé papriky. Pokud jsou jí zasvěcené náhrobky, chrání je. Ona a Baron Samedi jsou spojeni s Ghede, rodinou duchů, která má co do činění se hřbitovy, pohřby, smrtí atd. Různé tradice ten vztah vysvětlují jinak. Buď je Samedi Ghede nebo ho stvořil, případně přivedl k životu, také může jeden mluvit skrze toho druhého.

Musím jít spát. Zítra brzy vstávám.



19. dubna


Lovecká výprava byla téměř katastrofa. Dean minul. Poslal jsem ho za tím jelenem - krásný dvanácterák - a on zakopl na stezce a upustil zbraň. Pak z ničeho nic přišel Sammy, zvedl zbraň a vystřelil jako velký kluk. Sedmiletý... no dobře, je mu skoro osm.

Pak mi řekl, že si myslel, že ten jelen vzal Deanovi zbraň a že ho musel chránit.

Přesně tyhle chvíle mě zabíjejí. Učil jsem ho a Deana taky. Učil jsem je, aby všechno chápali jako hrozbu. A teď Sammy vidí jelena a myslí si, že chce ublížit jeho bratrovi.

Bože.

Věci se pak zhoršily, protože mi Sammy řekl, že vstal a chtěl jít za mnou a Deanem a našel toho muže v černém Cadillacu před Bobbyho domem. Jel s ním v autě až na začátek stezky a pak nás našel. Ani nevím, jak se k tomu postavit. Mám pocit, že bych ho měl nějak potrestat, ale pravda je, že bych měl spíš potrestat sám sebe.

Vrátili jsme se domů a Bobby mi řekl, abych se šel znovu podívat za Silasem. Nechtělo se mi, ale když jsem se dostal k jeho domu, byl tam, vzhůru a stál ve dveřích, jako kdyby nikdy ve svém životě nebyl nemocný. Nevím, jak to vysvětlit. Znovu řekl, že je Sammy zvláštní a že s ním chce na chvíli mluvit, aby pochopil, co se děje. Takže Dean a já jsme na hodinu odešli a při zpáteční cestě jsem viděl ten Cadillac.

Když jsme se dostali do Silasova domu, Sammy seděl na verandě. Říkal, že s ním Silas chvíli mluvil. Šel jsem dovnitř, Deana jsem nechal venku, aby bratra hlídal. Uvnitř... nikdy jsem nic takového neviděl. Nebo jestli ano, bylo to jak po dělostřeleckém útoku ve Vietnamu. Silas byl na kusy, jeho malé kousky byly po stěnách i na podlaze. A přes kuchyňskou linku bylo krví načmáráno ZABIJ HO.

Teď abych našel i toho zkurvysyna, který zabil Silase.


20. dubna


Byli jsme na útěku. Bylo to těžší než obvykle. Řidič Cadillacu si říkal Anderson a říkal, že je lovec... a lovil Sama. Řekl, že Sam zabil Silase, ale nic nenasvědčuje tomu, že by to byla pravda. Žádný malý chlapec by nemohl udělat to, co jsem viděl. Ale Anderson neposlouchal. A teď, skoro po čtyřiadvaceti hodinách, jsem spáchal únos a vraždu. To už je pět lovců, co jsem zabil, když počítám L - ale kdo ví, co opravdu byl zač? A nevím, jestli Anderson byl to, co říkal. Propásl dvě šance sebrat Sammyho. Nedal jsem mu třetí. A nedal jsem ji ani třem bratrům Dowryovým.

Byl to Dean, kdo zabil Andersona. Můj nejstarší syn je potřísněn krví. Vše, co jsem kdy psal, byla smrt. Protože všechno, co jsem kdy viděl, byla smrt - a vy víte jaká. Dělal jsem to pro sebe. Musí to skončit, ale nemůže to skončit, dokud nepomstím Mary.


2. května


Sammymu je dnes osm. Krásné narozeniny, dítě. Nezáleží na tom, co démoni, věštci a pomatení albíni říkají, ty jsi pro mě zvláštní jen proto, že jsi můj syn. A já nikdy nedovolím, aby se ti něco stalo.

Slečna Lyleová šla po Sammym, protože má něco, co chtěla. Říkala, že je zvláštní. Stejně tak i Silas. Co je na něm jiného? Je to jen kluk. Můj kluk.

Kvůli Bobbymu jsem začal číst o démonologii. Pořád je tomu těžké uvěřit. Zatím jsem probral pár knih, o kterých říká, že jsou důležité.





17. května


Tohle by bylo naše třinácté výročí. Krajky. Jedenácté je ocel, dvanácté a třinácté je hedvábí a krajky? Mám pocit, že by to mělo být spíš naopak, že ocel by měla být později. Nebo možná jednou vytvrdíte své manželství ocelí a pak si užíváte hedvábí a krajky.

To se ale nikdy nedozvím.



2. listopadu


Mary je mrtvá už osm let. Naučil jsem se něco o smrťácích. Je tu více než jeden a ne vždy to je kostra s kapucí a kosou, ale to je to, kde začnu. Tradiční Sekáč je kostra nebo podobně vyhlížející muž, který nese kosu, kterou zbavuje lidi životů, jako by sklízel obilí. Smrt ztělesněná na obrázcích nebo v románech je postava, která existuje v bájesloví a populární kultuře od dob, kdy se začaly vyprávět první příběhy. Protože realita smrti měla podstatný vliv na lidskou psychiku a vývoj civilizace jako celku, ztělesnění Smrti jako žijící entity byl pojem, který existoval ve všech známých společnostech od začátků zaznamenané historie. Ve Spojených státech je Smrt obvykle zobrazena jako kostra v černém plášti s kapucí, zatímco v Evropě je často líčena podobně - ale v bílém, což je tradiční barva, která se na mnoha místech nosí na pohřby.



nemůžete žít příliš blízko božské smrti,
jinak vás donutím jako beránka v jeho ústech,
(a) jste oba unášeni jako dítě v jeho hrtanu.




... a nedlouho poté pověsil po své smrti dalšího ze svých
synů, kterého měl od Rheai; Féničané ho (Muth) měli
v úctě stejně jako Thanatose (´Smrt´) a Pluto.


Z toho spojení vznikl Mot, o kterém někteří lidé říkají,
že je bahno a další zahnívající látky ve vodě; a z toho
vzešel každý zárodek a vesmírná generace. Takže tam
byla některá zvířata, která neměla vůbec tušení, že z nich
rostou inteligentní zvířata, která byla nazývána ´Zophasemin´,
což znamená "pozorovatelé nebes"; a byla stvořena
ve tvaru vajíčka. Také Mot pohlédne do světla a na slunce,
měsíc, hvězdy a velká souhvězdí.




25. prosince


Někdy si myslím, že Sammy čte tenhle deník.

Ale dnes v noci ho číst nebude, protože jsme tady, jsou Vánoce, a je 200 mil čisté pouště a prérie mezi mnou a jimi. Žádný vánoční stromeček a žádná mrkev a mléko pro Santu a soby. Před pár dny jsem jim dal dárky a oni mi dali brýle na noční vidění, které Dean musel šlohnout na té předváděčce zbraní v Amarillu, kde jsme byli před pár měsíci. Vyrůstají beze mě. A oba se začínají trochu předvádět, protože jsme od sebe tak daleko. Sam je rozmrzelý a má trochu potíže udržet svůj vztek. Dean se snaží dát všechno dohromady a udržet nás pohromadě jako tým. Ani jeden z nich by neměl dělat takové věci.

Po tomhle roce... succubové a slečna Lyleová (Lilith?), Silas... tenhle rok byl drsný. Šli po mých chlapcích. Zvládli jsme to, ale oni budou stále přicházet. Tenhle nepřítel neskončí, dokud nebudou mrtví, a já ani nevím, kdo je všechny posílá. Jak s nimi mohu bojovat?

A jak se mohu vyhnout této otázce: Bylo by chlapcům lépe někde jinde, s někým jiným a kdyby žili normální život?

Ne, jsem jejich otec. Patří ke mě.

Veselé Vánoce, všem.



Poznámky:

* Nemám tušení, co to je! Našla jsem to snad ve všech rituálech Cherokee na zničení života, ale vždycky pod tímhle názvem. Nic bližšího. Prostě nějaká rostlina.

** doslova Kniha Záře = kabalistický spis obsahující mystický komentář k Tóře

*** selkie = skotská mořská panna; kitsune = japonský liščí duch


Translation © 2013 by Syd

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 janča janča | 13. ledna 2013 v 17:26 | Reagovat

Mně už začínal Johnův deník docela chybět. Moc díky za další etapu v životě Winchesterů. :-)

2 Syd Syd | Web | 13. ledna 2013 v 19:05 | Reagovat

Jo, já vím, dost mi to trvalo... ale tahle kapitola byla dlouhá a přiznávám, že se mi do toho nějak nechtělo :-D Ale už to mám za sebou, takže hurá do další! ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama